Digital markedsføring på Instagram

Instagram er nok den tredje største social medie platform i Danmark, med knap 700.000 brugere. Instagram er blevet et hot sted for virksomheder, at markedsføre sig via pga. at det udelukkende er det visuelle udtryk, som er grundstenen for ens indhold på Instagram.

Det er et eller flere billeder efterfulgt, at en kort tekst der udgør budskaberne på Instagram. Du har selvfølgelig også muligheden for, at anvende video ligeledes efterfulgt af en kort tekst. Men det hovedsaglige indhold på Instagram er billeder eller video og altså ikke tekst, som på Facebook og LinkedIn.

Instagram råder ligesom Facebook, over en bred målgruppe indenfor både B2B og B2C markedet. Hvor du med det visuelle indhold, kan ramme din målgruppe kraftig. Instagram´s muligheder for markedsføring og annoncering gør det nemt, at præge på dine målgrupper indenfor B2C markedet.

Hos SmallBusiness – Er vi specialister indenfor rådgivning af dette medie og vi ved, hvordan du får det optimale ud af din digitale markedsføring på Instagram.

 

 Vil du have hjælp til Instagram ?

 

Annoncering på Instagram

Når du annoncerer på Instagram har du både mulighed for at vise billede- og videoannoncer for dine relevante målgrupper, som er et vigtigt element i at skabe genkendelighed og troværdighed overfor dine kunder. Dertil kommer der en mulighed for at ’hashtagge’ (en form for online emneopdeling) dine opslag med brede eller specifikke ord og vendinger, som både kan hjælpe dig til at indsnævre eller åbne din målgruppe.

Opslag med mindst et hashtag får i gennemsnit 12,6% større engagement.

 

 Instagram videoer får 2 gange engagementet ift. billeder, end på andre SoMe platforme.

Derudover er Instagram blevet opkøbt af Facebook, hvilket gør integrationen mellem de to medier enkel, og faktisk viser undersøgelser, at billeder postet på Facebook gennem Instagram får højere engagement end originale Facebook billeder.